neděle 19. října 2014

MISTR MINIMALISTICKÉ KRÁSY MICHAEL KOVÁČIK

 

Jednorožec opět vyrazil mezi mladé umělce a měl možnost udělat hvězdný rozhovor se slovenským modním návrhářem Michaelem Kováčikem. Jeho tvorba je minimalistická, nadčasová, elegantní a nejedna žena si jeho modely zamiluje na první dobrou. Jeho tvorbu i pohled na současné módní dění vám přínáší váš Unicorn.

Jako o mladém nadějnému talentu je o tobě stále více slyšet. Kdy jsi vlastně zjistil. Že se chceš ubírat právě tímto směrem?

Už od malička som mal sklony k móde. Prezeranie módnych časopisov, radenie sestre a jej kamarátkam čo na seba.. také tie klasické príznaky človeka, ktorý sa asi raz bude móde venovať ;) Po strednej škole (bilingválne gymnázium) som zamieril do Prahy, kde síce študujem žurnalistiku a média, ale hneď po presťahovaní  som sa zoznámil a oslovil ľudí z módnej brandže, s ktorými som začal spolupracovať a pomáhať pri foteniach. Potom nasledovalo zoznámenie s Anetou Vignerovou na jednej párty a následne spolupráca, ktorá ma dostala do povedomia širšej verejnosti. Postupne sa to začalo nabaľovať a ja som si začal budovať svoje meno. 

Spolupracuješ s kráskami u nás i na Slovensku. Jak bys popsal „fashion situaci“, jak se na akci vyfintí Češky, a jak Slovenky?


Hmm, dobrá otázka. Sám sa mnohokrát zamýšľam ako to popísať slovami tak, aby som sa vyjadril čo najpresnejšie. Všeobecne ako národ sa podľa mňa lepšie obliekajú Slováci. Dajú si viac záležať, radi sa ukážu a baví ich to. Sú ochotnejší minuť viac za styling a luxus ako Češi. Keď prídete na finále slovenskej miss, bývalé finalistky a výherkyne sú od hlavy po päty oblečené do Chanel, na českej miss prevažovali požičovne šiat a kabelky zo Zary ;)  Na druhej strane "fashion" a "showbiz" komunita v Prahe ma baví viac. Je výraznejšia a človek si môže dovoliť vyjadriť sám seba mnohonásobne viac. ;) 

 Dříve jsi pracoval jako stylista, věnuješ se i mimo návrhařinu stále i této profesi?


So stylingom som začal pred štyrmi rokmi. Prvé dva roky som sa ako stylista neprezentoval, pretože som si tým na seba nezarobil, až keď som reálne začal mať nejaký príjem, tak som si dovolil nazvať sa stylistom. V tomto remesle pokračujem aj naďalej. Navyše sa to dá krásne spojiť s prácou návrhára. Navrhnem šaty a k ním doladím aj celý styling. Takže víziu, ktorú mám na začiatku, dokážem zmeniť vo finálny produkt. 

Co momentálně chystáš za novinky?

Novinky mám za posledný mesiac rovno dve. Tá prvá sa týka predaja mojich šiat a to konkrétne v butiku Imperia Design v Bratislave, kde už teraz mám vystavených niekoľko modelov, ktoré sú na predaj. Druhá veľká novinka prišla zo strany novej riaditeľky projektu Miss Slovensko Karolíny Chomistekovej, ktorá ma oslovila, aby som ušil na finálový večer 12 večerných šiat pre finalistky. 

Tak to je veliký úspěch, jak se na tento úkol připravuješ?

Moja príprava spočíva v kreslení návrhov a predstavení mojej vízie riaditeľke Miss Slovensko, s ktorou spoločne dolaďujeme detaily. Následne pôjdem do Viedne vybrať látky a dohodnem termíny u svojich krájčírok, s ktorými to spoločne ušijeme. 

A co muží? Plánuješ i pánskou kolekci?

Túto otázku dostávam pomerne často a verte mi, že mám plno nápadov a predstáv a veľmi rád by som sa do toho pustil, ale momentálne na to nie je čas ani priestor. Keď dostanem dámsku líniu do takého levelu ako chcem a bude sa predávať tak ako si predstavujem, vtedy sa pustím do pánskej línie. Koncept mám vymyslený už teraz ;) 

 Nechystáš se účastnit budoucích ročníků Unique Fashion Weeku nebo MBPFW?

Najbližšie sa chystám predviesť svoje modely na bratislavskej módnej akcii Fashion Live v rámci prehliadky butiku Imperia Design, na ktorú sa veľmi teším a zároveň to bude prvá prehliadka na Slovensku, na ktorej budú predvedené moje modely. Pražské týždne módy budú až o rok a ja by som určite rád predstavil svoju kolekciu na MBPFW, ktorý bol podľa mňa tento rok na svetovej úrovni. Uvidíme či sa moje ambície naplnia alebo nie. ;) 

Co bys českým a slovenských čtenářkám poradil ohledně módy? V čem ubrat a v čem se 

 naopak odvázat?

Večne otrepanú radu "menej je viac" a to že by sa nemali báť experimentovať vynechám. To už každý počul desaťkrát. Ja by som poradil vašim čitateľkám, aby sa zamerali na vhodné strihy, ktoré sú lichotivé ich postavám. Pekne vypasované sako alebo kožená bunda a vhodné zvolené jeany alebo nohavice sú pre mňa základ. Takisto výber topánok netreba podceňovať. A keďže sa blíži zima, tak by som rád upozornil na zimné, dobre vypasované kabáty, ktorými by som nahradil páperové bundy, ktoré sú v Čechách a na Slovensku tak obľúbené. :)) 


Jaký je tvůj nejoblíbenější kousek v šatníku?

Moje prvé kožené nohavice, ktoré som kúpil pred tromi rokmi v Paríži. Odvtedy som si kúpil ďalšie troje, ale stále sú moje najobľúbenejšie tie prvé. 

Kde rád nakupuješ?

Ja moc v Čechách a na Slovensku nenakupujem. Nieže by sa tu nedalo vybrať, ale štýl a značky, ktoré preferujem, tu k dostatiu nie sú alebo ich výber je obmedzený. Väčšinou si veci objednávam z internetu alebo idem za nákupmi do zahraničia. Pre mňa je najbližšia Viedeň, kde si vždy vyberiem. Poprípade Londýn alebo Paríž.

Jak bys popsal svůj styl a styl ve kterém tvoříš své modely?

Moja tvorba je minimalistická, ženská, rafinovane sexy a drzá zároveň. Dá sa povedať, že tou drzosťou vyjadruje mňa (smiech). Pre mňa je najdôležitejšie, aby sa žena v mojich šatách cítila ako diva s veľkym D! Nemusí byť najkrajšia, nemusí byť najbohatšia, ale keď príde do miestnosti, tak všetci vedia, že tam je. 

Čo sa týka môjho štýlu obliekania, mám rád čiernu farbu a zaujímavé strihy. Predĺžené topy a bundy, kožené kalhoty, ripped jeans, vysoké tenisky a veľká taška, tak by som definoval svoj casual look. Nemám rád preplácanosť a obtiahnuté tričká, vačšinou si kupujem tričká XXL :) 

Spoustu lidí u nás je třeba šikovných, ale bojí se s něčím začít a dostatečně si nevěří. Měl bys 

 pro ně nějaké motivační motto?

Ja vždy tvrdím, že za úspechom stoja tri základné činitele, a to talent, kontakty a vytrvalosť. A to je základ pre všetko. Aspoň drobná štipka talentu je dôležitá, bez kontaktov a správnych ľudí sa dnes nedostanete nikam a vytrvalosť...  to je častokrát najväčší nepriateľ. Aspoň pre mňa. Desaťkrát vám povedia nie, desaťkrát vám nezaplatia, ste v mínuse, ale pokiaľ zotrváte a zahryznete sa do toho, tak sa vám to raz musí vrátiť.  

Jednorožčí kvíz


skinny X zvonáče

kožešina X latex

lodičky X tenisky
 
poník X Licipán (plemena koní :D)

Sex ve městě X Kobra 11
 
Ryan Gosling  X Steven Seagal


Vysoce elegantní nová kolekce pro podzim a zimu 2014







Rebelská, ale stále velmi ženská kolekce pro jaro léto 2014






 
Modelky za doprovodu autora nádherných modelů Michaela Kováčika

Žádné komentáře:

Okomentovat